Психологічні чинники порушення психічного здоров'я дитини. - Психологія <!--if()-->- <!--endif--> - Каталог файлів - Катеринопільська ЗОШ №1
Вівторок, 06.12.2016, 12:16
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог файлів | Реєстрація | Вхід
Сьогодні...
Дзвін шабель, пісні, походи, воля соколина, тихі зорі, ясні води — моя Україна. В.Сосюра
ПУТІВНИК
D-навчання
ПРОФСПІЛКА
ПСИХОЛОГУ
СОЦІАЛЬНИЙ ПЕДАГОГ
...
Форма входу
Категорії розділу
ПрофСпілка [29]
матеріали профспілки
Загальні файли [2]
Файли, які не були розподілені з незрозумілих причин на категорії та внесені до загального списку файлів
Програмні файли [0]
Файли, що відносяться до програмних, інсталятори та мають розширення "***.exe". де ***- ім*я файлу. Відповідні файли повинні мати дозвіл на розміщення, в іншому випадку файли за проханням власника чи розробника будуть видалені з даного сайту.
Презентації [2]
Файли-презентації, розробки, що створені в програмах офісного призначення MS Power Point 20xx (xx - версія програми). Такі файли мають розширення "*.pps", "*.ppt", "*.pptx", "*.ppsx". Файли обов*язково повинні мати підпис (електронний підпис власника) власника, в іншому випадку файли будуть видалені з даного сайту.
Математика [6]
Іноземна мова [8]
Біологія [1]
Хімія [0]
Технології [5]
Трудове навчання
Інформатика та ІКТ [2]
Українська мова [3]
файли, презентації, методичні розробки
Українська література [0]
файли, розробки, презентації
Документи [1]
від директора школи
Географія [1]
вчителю географії
Фізика [2]
Вчителю фізики
Фізичне виховання [0]
вчителю фізвиховання
Музичне та образотворче мистецтво [0]
вчителям музики та образотворчого мистецтва
Виховання [3]
Виховні години, заходи, класні години, робота з дітьми
Історія і право [0]
вчителям історії та правознавства
Психологія [15]
психологу
Соціальна робота [6]
соціологу
Школа Молодого Вчителя [1]
матеріали, статті, фото
Початкова школа [10]
матеріали вчителів, розробки, презентації
Портфоліо вчителів [4]
портфоліо
Роботи наших учнів [11]
тут можна знайти роботи наших учнів
ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ [1]
НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАНННЯ [2]
Учнівські презентації [2]
Сценарії виховних заходів [6]
Дистанційне навчання [0]
5 клас [0]
6 клас [0]
7 клас [0]
8 клас [0]
9 клас [0]
10 клас [6]
Друзі сайту
Друзі
  • Катеринопільський відділ освіти
  • Журнал "Дніпро"
  • СК "Вікторія" КДЮСШ "Колос"
  • Катеринопільська районна організація Профспілки
  • Корисно!
  • Украинский сервис хостинг файлов
  • Карти світу-онлайн
  • Музейний простір України
  • МОНМС України
  • ЧОІПОПП
  • Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
  • газета Черкаський Край
  • газета Черкащина Регіональна
  • Освітні портал ПЕДПРЕСА
  • МОНіМСУ
  • Пошук
    Welcome to...
















    Наше опитування
    Оцініть мій сайт
    Всього відповідей: 209
    Погода...
    Прогноз погоди у Катеринопопі
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Головна » Файли » Психологія

    Психологічні чинники порушення психічного здоров'я дитини.
    12.01.2015, 13:35

    Терміном «психологічне здоров'я» позначається стан душевного благополуччя, який характеризується відсутністю хворобливих психічних проявів і забезпечує адекватну умовам дійсності регуляцію поведінки й діяльності.
    Наразі гостро постає проблема порушення психічного здоров'я дитини через соціально-економічну ситуацію, що склалась у країні. Негаразди на роботі, матеріальна скрута, емоційне незадоволення дорослих та інше – все це переноситься на дітей і порушує психологічну рівновагу.
    Складовими  «психологічного здоров'я»
    - Емоційне – здатність розуміти, висловлювати та регулювати свої почуття;
    - соціальне – здатність адекватно розуміти та будувати стосунки із соціальним оточенням: сім'я, друзі, колеги, колектив тощо.
    - особистісне – прийняття себе як особистості на основі самопізнання, самоаналізу, самооцінки тощо;
    - розумове - уміння отримувати, аналізувати та використовувати необхідну
    інформацію;
    - фізичне – відсутність фізичних вад та больових відчуттів, що стосуються організму людини;
    - моральне - сукупність норм і принципів поведінки людини відповідно сучасним вимогам суспільства;
    - психологічне – повноцінний психічний розвиток на всіх етапах людини. Це конформність особистості у соціумі, відсутність вад особистісного розвитку,
    здатність протидіяти стресу тощо. Воно включає всі вище перераховані види.
    - психологічний комфорт - стан душевної рівноваги, спокою, захищеності, людина задоволена своїм буттям, оптимістична тощо.
    Психологічно здорова людина — це людина творча, оптимістична, життєрадісна й весела, яка пізнає навколишній світ розумом, почуттями й інтуїцією. Вона повністю приймає саму себе й при цьому визнає цінність та унікальність оточуючих її людей, бере відповідальність за своє життя на себе, її життя наповнене сенсом. Можна сказати, що «стержневим» словом для опису психологічного здоров'я є слово «гармонія» між різними складовими самої людини: тілесними й психічними, інтелектуальними й емоційними.
    Фактори, що зумовлюють порушення психічного стану дитини.
    1. Емоційність. Така дитина надто чутлива, жаліслива, безпосередня у прояві почуттів, наївна. Може плакати від співчуття, все бере близько до серця.
    2. Вразливість. . Ця психологічна якість як особливий різновид емоційної пам'яті закріплює у свідомості дитини неприємні події і враження. Вона довго пам'ятає образу, страх, болісно переживає минуле.
    3. Імпресивність. За своєю природою вона добра, довірлива, прямодушна. Погано переносить біль— фізичний і душевний, чутлива до конфліктів, погроз, грубості, диктату.
    дитина немовби затримує накопичує емоційні реакції, а потім несподівано для інших виявляє їх. Будучи схильною до внутрішніх переживань дитина немовби затримує накопичує емоційні реакції, а потім несподівано для інших виявляє їх. Дитина вирізняє себе з-поміж тих, хто її оточує, має розвинене почуття власної гідності, відчуває сильну потребу у самоствердженні, має свої погляди, самостійна, активна, прагне ролі ведучого (що не завжди у неї виходить), її важко змусити просити вибачення.
    4. Внутрішньо-сімейні відносини.
    Для дітей з конфліктних сімей, де дезорганізовані, дисгармонійні стосунки, характерний широкий спектр аномалій у психіці. Неблагополучна психологічна атмосфера сім'ї майже завжди викликає в дитини емоційно загострені переживання, які вона не може подолати через вікову незрілість психіки. Конфлікти між батьками викликають глибокий внутрішній конфлікт у дитини, який може зумовити розвиток психогенного захворювання, що впливає на важливі сфери формування особистості, систему стосунків у сім'ї, з однолітками, з іншими дорослими.
    Одним із психотравмуючих факторів є насилля над дитиною – коли щось робиться
    проти її волі. Це не обов’язково фізичне покарання, а й словесне незадоволення у гострій формі, нищівна безапеляційна критика, знущання у вигляді примусу, насмішок, перенесення своїх проблем та поганого настрою на стосунки з дитиною.
    5. Фактор впливу інформаційного простору.
    Поряд з вирішальним впливом сім'ї на свідомість дитини впливає і ЗМІ. Більшість
    дітей у наш час починають регулярно дивитись телевізор у віці до 3-х років, а до 15 – просиджують за телеекраном більшу частину свого вільного часу.
    Сьогодні ми знаємо, що перегляд телевізійного насилля робить
    дітей «товстошкірими» і вони спокійно ставляться до міжособистісного насилля. Особливої уваги потребує спільний сімейний перегляд кінофільмів. Якщо при цьому відсутня негативна оцінка, то з часом агресивна поведінка сприйматиметься як норма і як єдиний вихід з різних ситуацій. Сцени агресії забирають усі сили і дорослого глядача, і дитини, що йдуть на боротьбу з погіршеним настроєм. Ми обурюємося на тих, хто провокує агресію. Ми обурюємося на мільйони продавців і покупців насилля. Ми злі на власників передач, які перетворили наші вечори на м'ясорубку. Насправді, все значно простіше, ніж здається. Іншими словами, для того, щоб позбутися агресії на телебаченні, шпальтах газет, достатньо лише втратити до цього інтерес.
    Щоб створити стан психологічного комфорту дитини, необхідно:
    - дозволяти їй відмовлятися від дискомфортної діяльності, уникати практики примусу;
    - надавати право на вільний час, який можна витрачати на власний розсуд;
    - давати змогу доводити розпочату справу до кінця і бачити кінцевий результат своєї діяльності;
    - забезпечувати спокій удома, відмовлятися від криків, різких жестів, авторитарних дій, від принизливих, недоброзичливих висловлювань;
    - створювати варіативне середовище, давати дитині змогу вільно рухатись, вибирати для себе бажану справу, а при потребі — побути самій;
    - відмовлятися від надмірної опіки;
    - стимулювати бажання самостійно проявляти творчість, ініціативу.
    Ні в якому разі не варто допускати:
    - примусового залучення дитини до небажаної діяльності;
    - надміру шумових подразників, емоційної нестабільності дорослого оточення, різких змін настрою;
    - жорсткої регламентації життєдіяльності дитини в сім'ї;
    - зловживання оцінним підходом у навчанні і вихованні.
    Натомість:
    - введіть самостійність у розряд вищих особистісних цінностей;
    - навчіться розпитувати, вислуховувати дитину;
    - розвивайте у себе і дитини почуття гумору, уміння посміятися з себе самого;
    - зіставляйте успіхи своєї дитини з успіхами інших дітей.

     

    Категорія: Психологія | Додав: Adminschool
    Переглядів: 452 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
    [ Реєстрація | Вхід ]
    Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2016